tisdag 8 augusti 2017

6 veckor +3 dagar

Bröstkorg 67 cm
Midja 66 cm
Vikt ?

10 cm på midjan på bara 10 dagar!!!! 
Tyckte hon blivit rejält rund när vi kom hem i söndags.
Tyvärr har jag inte kunnat väga henne då batteriet i vågen troligen lagt av.
Hon är matglad äter ALLT!!!!
Fallfrukten från äppelträdet, ruttna bananskal ( när man inte hinner med på promenaden).
Igår lyckades hon med att svälja en latexhandske innan jag han blinka. Bekymrar mig lite då 
den ännu inte kommit ut. Men mage /avföring är normalt så avvaktar lite till.
Så sur hon var på oss när vi kom hem i söndags. Vägrade gå till både mig och Uffe.
Totaldissade. Var riktigt sur för att inte hon fått följa med på semester tror jag.
Fick fjäska rätt rejält innan jag var förlåten ;) men nu sover hon gott på min arm igen.
I övrigt är allt bara bra med henne. Tyvärr ingen bild på magen men den kommer så fort den laddats upp på datorn.
Detta hände i magen just nu:
Vecka 6
Öronsnibbarna och ögonlocken växer och täcker i slutet av veckan örongång och ögon. De yttre könsorganen
börjar förändra sig i riktning till han- och honkönsorgan..
I början av veckan skiljs tårna helt, och i slutet av veckan bildas klorna. Morrhår börjar växa ut.
Tarmsystemet lämnar navelsträngen och befinner sig nu placerad i bukhålan.
Hos tiken ses en svag rosafärgning av bröstvårtorna, och beroende på antalet  valpar i livmodern vill buken
tillta lite i omfång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resume

`Tänk vad 8 veckor går fort. Inte längesedan jag gick här i spänd förväntan över vad som skulle  finnas i Mio`s mage, Ut tittade 3 ...